Πράσινο τσάι: το θαυματουργό!

Posted on Απρ 15 2015 - 10:12μμ by sofia

Το πράσινο τσαϊ είναι ένα πραγματικά θαυματουργό φάρμακο της φύσης, αφού η κατανάλωσή του συμβάλλει στην αποφυγή μιας σειράς από ασθένειας, όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες, τα εγκεφαλικά επεισόδια, οι λοιμώξεις, η διάρεια, η τερηδόνα και ενώ σωρό άλλα νοσήματα. Παράλληλα, οι αντιοξειδωτικές του ιδιότητες το καθιστούν έναν ισχυρό σύμμαχο για την αύξηση του μεταβολισμού, την απώλεια βάρους, τη μείωση του τοπικού πάχους και την αντιγήρανση.

Το καθημερινό άγχος, το κάπνισμα, η κακή διατροφή, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα και η επιβαρυμένη ατμόσφαιρα αυξάνουν την παραγωγή των ελεύθερων ριζών και του οξειδωτικού στρες, που συνδέονται τελευταία με την αύξηση του σωματικού βάρους και λίπους. Για αυτό και χρειαζόμαστε ένα πρόγραμμα διατροφής με αυξημένη πρόσληψη αντιοξειδωτικών, που συντελούν :

  • Στην παρεμπόδιση της λιπογένεσης
  • Στη ρύθμιση των ενζύμων και των ορμονών που εμπλέκονται στη σύνθεση και το μεταβολισμό των λιπιδίων
  • Στην μείωση του οξειδωτικού στρες των παχύσαρκων ατόμων και
  • Στον περιορισμό της φλεγμονής, η οποία εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη στους παχύσαρκους.

Σύμφωνα με πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα, σημαντικός σε όλα τα παραπάνω είναι ο ρόλος των αντιοξειδωτικών «κατεχινών». Οι κατεχίνες είναι φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά, που βρίσκονται σε υψηλή περιεκτικότητα στο πράσινο τσάι (ποικιλία Camellia sinensis). Το πράσινο τσαϊ έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε κατεχίνες από όλα τα άλλα είδη τσαγιού, λόγω της διαδικασίας παραγωγής του. Αμέσως μετά την συγκομιδή, το πράσινο τσαϊ υποβάλλεται σε θερμική επεξεργασία, η οποία αποτρέπει ή σταματά την περαιτέρω οξείδωση των κατεχινών.

Η επανάσταση στην επιστήμη της διαιτολογίας ακούει στο όνομα αντιοξειδωτικά. Αυτά είναι που μπορούν να θωρακίσουν τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες και έτσι να αποτελέσουν πολύτιμο σύμμαχο στη δίαιτά μας.  Συγκεκριμένα, εργαστηριακές και κλινικές μελέτες υποστηρίζουν την αντιοξειδωτική ικανότητα των κατεχινών του πράσινου τσαγιού στο μεταβολισμό, αυξάνοντας τις καύσεις και τη μείωση του σωματικού λίπους, τόσο του υποδόριου όσο και του σπλαχνικού (κοιλιακού).

Η ένταξη του πράσινου τσαγιού στην καθημερινή μας διατροφή βοηθά τον οργανισμό μας να αυξήσει τις καύσεις κατά 3-4%. Η συμβολή των κατεχινών του πράσινου τσαγιού στο αδυνάτισμα επιβεβαιώθηκε και από την έρευνα που διεξήχθη από τους Tomonorietal και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Obesity (2007), καθώς οι γυναίκες που έπιναν περίπου 6 φλιτζάνια πράσινο τσάι για 12 εβδομάδες έχασαν 3 εκατοστά από την περιφέρεια της μέσης, χωρίς αλλαγή των άλλων συνηθειών τους.

Άλλωστε το πράσινο τσάι έχει την ιδιότητα να αυξάνει τον μεταβολισμό, πράγμα που πιθανότατα οφείλεται τόσο στις κατεχίνες, όσο και στην μικρή ποσότητα καφεΐνης που περιέχει. Ένα ποτήρι πράσινο τσαϊ δεν προσθέτει καθόλου θερμίδες στην καθημερινή μας διατροφή, ενώ παράλληλα μας βοηθάει να ξεδιψάσουμε και να αδυνατίσουμε.

Ο ρόλος του πράσινου τσαγιού στο αδυνάτισμα, μέσω της δράσης των κατεχινών, συνοψίζεται στα ακόλουθα:

  • Συμμετέχει στην πρόληψη του μεταβολικού συνδρόμου
  • Αυξάνει τις ενεργειακές δαπάνες
  • «Καίει» τα αποθηκευμένα λίπη ενεργοποιώντας την καύση τους κατά τον μεταβολισμό τους
  • Βελτιώνει την κατανομή του λίπους στο σώμα
  • Μειώνει το λίπος που εντοπίζεται στην περιοχή της κοιλιάς.

Ανακαλύψτε κι εσείς, λοιπόν, αυτό το θαυματουργό φάρμακο της φύσης, που ακούει στο όνομα «Πράσινο Τσαϊ» και θα βελτιώσει τόσο την υγεία σας, όσο και την εξωτερική σας εικόνα!